Gratis telefoonnummers kunnen je bedrijf echt veranderen, vooral als je bezig bent met schaalvergroting of uitbreiding overzee. Ze hebben een onbeperkt internationaal bereik, met een kengetal dat in de meeste landen wordt herkend, waardoor het de ideale keuze is voor je virtuele telefoondienst. Gratis telefoonnummers kunnen ook worden doorgeschakeld naar elke telefoon of elk kantoor, wat je team volledige flexibiliteit geeft.
Gratis nummers zijn toegankelijk
Ze zijn bereikbaar vanaf mobiele telefoons en vaste lijnen, dus je klanten kunnen heel gemakkelijk contact opnemen. Bovendien kun je kiezen uit gedenkwaardige vanitynummers en andere gratis servicenummers die voordeliger zijn als je de kosten laag wilt houden.
Gratis nummers zijn professioneel
Op dezelfde manier als een lokaal nummer gewicht in de schaal legt bij een doelgroep, kunnen gratis telefoonnummers professionaliteit uitstralen, en je wereldwijde reputatie helpen verbeteren. Het kan je merk groter en meer gevestigd doen lijken, wat belangrijk is voor het winnen van klantenvertrouwen en -loyaliteit.
Gratis telefoonnummers zijn betrouwbaar
Volgens de laatste inzichten van PwC noemt meer dan een derde van de klanten ‘vertrouwen in een merk’ een top drie reden om bij een winkelier te winkelen. Het kiezen van een gratis telefoonnummer voor je virtuele telefoonlijn kan dus enorm voordelig zijn als het gaat om het opbouwen van je naam in meerdere geografische locaties.
Gratis nummers verhogen de betrokkenheid
Het grootste voordeel van gratis telefoonnummers ten opzichte van lokale nummers is dat ze voor de beller volledig gratis zijn. Dit kan inkomende leads en vragen aanzienlijk stimuleren, meer internationale klanten aanmoedigen en de respons met een enorm percentage verhogen.
Voordelen van lokale nummers
Het is een beetje een misvatting dat lokale telefoonnummers achterhaald zijn. Er zijn natuurlijk enorme voordelen aan gratis telefoonnummers, vooral voor grote bedrijven met een groot klantenbestand, maar soms is een lokale aanwezigheid effectiever.
Lokale nummers verhogen de loyaliteit
Als je doel is om meer lokale klanten te krijgen, dan werkt een lokale telefoondienst het beste. Er is een heel persoonlijk en tastbaar element aan de telefonische omgang met lokale bedrijven. En er is genoeg onderzoek dat erop wijst dat klanten nog steeds graag met mensen omgaan in plaats van met bots, iemand die ze kunnen vertrouwen – en niet met een groot callcenter dat aan de andere kant van de wereld is gevestigd.
Tip: 050 nummer aanvragen
Lokale nummers gebruiken menselijke operators
Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat 89% van de klanten gefrustreerd raakt als ze problemen en klachten moeten herhalen aan meerdere call handlers. En ondanks de groeiende populariteit voor bots bij het oplossen van problemen online, geeft meer dan de helft van de mensen er nog steeds de voorkeur aan om met een menselijke operator te spreken als ze aan de telefoon zijn.
Tip: 040 nummer aanvragen
Lokale nummers bieden een meer persoonlijke service
Een belangrijk verschil tussen gratis en lokale nummers is dat je door een lokaal nummer te gebruiken een meer persoonlijke service kunt bieden aan klanten die het gevoel willen hebben dat ze zaken doen met een bedrijf dat in hun eigen gemeenschap is gevestigd. Hierdoor kun je je reputatie in de lokale omgeving versterken.